Blender: les notes de développement du week-end.

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Salut tout le monde !

La 2.70 se rapproche lentement, mais sûrement: de nombreux ajouts sont prévus, et déjà quelques fonctionnalités sympatiques sont dans le trunk !

 

Voici donc le rapport dominical:

Hi all,

Here's notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

1) Planning and targets for next 2.70 release

- Target and planning list:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Proposal is to keep "BCon1" for one more week.

- Sergey Sharbyin thinks his GSoC branch (threaded object update) will be mostly OK for inclusing in 2.70.

- Brecht van Lommel has picked up development for Volume render, but will spend next week mostly on reviewing and bug tracker.

- Thomas Dinges: all platforms have been updated to OpenImageIO 1.3.9 and OSL 1.4.0

- Windows XP discussion: Meeting agrees on waiting two more releases before deciding to drop it. However, the fact we might drop support mid 2014 can be listed on the d/l page.

2) Other projects

- Ton Roosendaal mentions shortly that work for Gooseberry (next open movie) is going to start next year, on topics such as CMS and Asset management and the animation/physics system (particles, fur, hair, cloth, nature, massive/crowd sims). Info is going to be public this month hopefully. Working on it!

Thanks,

-Ton-

Blender Foundation

En résumé:

  • La liste des ajouts prévus est mise à jour: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects
    Vous pouvez consultez la documentation des ajouts/modifications déjà intégrés içi.
  • Le dévellopement reste en phase Bcon1 pour encore une semaine. Les fonctionnalités attendues seront alors figées.
  • Sergey Sharbyin pense que son GSoC (threaded object update) est prête pour être intégrée à la 2.70.
  • Brecht van Lommel est en plein dans les correction de bugs des matériaux volumétriques. Une intégration d'içi peu ?
  • Toutes les versions, sur toute les plateformes, vont être mise à jour par Thomas Dinges vers OpenImageIO 1.3.9 and OSL 1.4.0.
  • Le support de Windows XP sera abandonné définitivement d'içi 2 versions, mi-2014. En gros quand Microsoft l'aura lâché officiellement.
    Utilisateurs d'XP, je vous offre les mouchoirs: je suis moi aussi sous XP °_°.

 

NB: En bonus, une petite note à l'attention des utilisateurs des version récentes du buildbot, le raccourci [X] n'affiche plus de message de confirmation avant de supprimer la sélection. Très perturbant au début, mais bien plus rapide à l'usage.

-----------------------------

Et comme toujours une version avec liens cliquables:

Hi all,

Here's notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

1) Planning and targets for next 2.70 release

- Target and planning list:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Proposal is to keep "BCon1" for one more week.

- Sergey Sharbyin thinks his GSoC branch (threaded object update) will be mostly OK for inclusing in 2.70.

- Brecht van Lommel has picked up development for Volume render, but will spend next week mostly on reviewing and bug tracker.

- Thomas Dinges: all platforms have been updated to OpenImageIO 1.3.9 and OSL 1.4.0

- Windows XP discussion: Meeting agrees on waiting two more releases before deciding to drop it. However, the fact we might drop support mid 2014 can be listed on the d/l page.

2) Other projects

- Ton Roosendaal mentions shortly that work for Gooseberry (next open movie) is going to start next year, on topics such as CMS and Asset management and the animation/physics system (particles, fur, hair, cloth, nature, massive/crowd sims). Info is going to be public this month hopefully. Working on it!

Thanks,

-Ton-
Commenter cet article