Blender: les notes de développement du week-end.

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous ! Ce week-end des notes particulièrement longues: beaucoup d'infos pour la 2.70, et on reparle du fond européen, qui servira pour le projet Gooseberry.

 

C'est parti !

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net, #blendercoders.

1) 2.70 targets and planning

- Updated the wiki planning page:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Brecht van Lommel: will check on Cycles volume render work, probably as 'experimental feature' in next release though

- Stuart Broadfoot: will work on ambient occlusion value node, and help on volumetrics.

- Jonathan Williamson & Brecht: work on new keymap default is moving on, not sure how complete the new default for release would be for release... the idea is to make it as minimal as possible, so it can be efficiently customized.

- Jonathan is still looking for a maintainer for default Maya and Max keymaps, contact him to volunteer!

- Antonis Riakiotakis works on C code support for pie menus, the basic architecture to manage and draw them (in UI style, Themes, DPI, etc control).

2) Other projects

- Alembic testing by Lukas Toenne:
http://developer.blender.org/T37578

- Ton Roosendaal: as announced at the Blender Conference, we are going to get a very nice EU Media subsidy in 2014. This will support the existing developers better, and allow us to add two new people in the paid support team.

Media budget is mainly meant to support film production environments, like asset management, and physics+animation systems (hair, cloth included). Full report (with names) will be online in a week.

Laters,

-Ton-

Blender Foundation

Résumé

Pour la 2.70:

  • Le planing ainsi que les objectifs d'intégration ont été mis à jour sur le wiki.
  • Brecht van Lommel va vérifié si le rendu volumetrique (GSoC de DingTo) marche. Il sera probablement intégré dans la 2.70, comme fonctionalité expérimentale.
  • Stuart Broadfoot aidera pour le rendu volumetrique, et travaille sur un noeud "Ambient oclussion value". Pas plus de détails sur ce noeud.
  • Jonathan Williamson & Brecht travaillent toujours sur un nouveau keymap(les raccourcis clavier) par défaut. Le but est de le rendre aussi minimaliste que possible, pour qu'il soit facilement et efficacement customizable.
  • Jonathan cherche toujours un mainteneur pour les keymap par défaut Maya et 3DS Max. Contactez-le si vous êtes volontaire !
  • Antonis Riakiotakis travaille sur un support en C des pie menus(menus radiaux, un exemple), le code de base pour les dessiner dans la vue 3D. Cela servira de base pour tout les pie menus créés par la suite.

Pour rappel, un addon pie menu, codé par Ton, est déjà disponible. Pour les plus pressés ^^.

Autres:

  • Lukas Toenne teste Alembic: http://developer.blender.org/T37578
  • Comme annoncé à la Blender Conference, la Fondation Blender va bientôt recevoir un fond media européen, en 2014. Il est bienvenu, car il va permettre de mieux supporter les dévellopeurs actuels, et d'engager 2 autres dev's.
  • Ce fond est prévu principalement pour supporter la production d'environnemments de film, comme des asset, and des systèmes physique/d'animation (particules hairs et simulation de tissu compris). Un rapport complet de l'utilisation de ce budget sera en ligne dans la semaine.

 

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Comme d'hab, une version avec liens cliquables.

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net, #blendercoders.

1) 2.70 targets and planning

- Updated the wiki planning page:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Brecht van Lommel: will check on Cycles volume render work, probably as 'experimental feature' in next release though

- Stuart Broadfoot: will work on ambient occlusion value node, and help on volumetrics.

- Jonathan Williamson & Brecht: work on new keymap default is moving on, 
not sure how complete the new default for release would be for release... 
the idea is to make it as minimal as possible, so it can be efficiently customized.

- Jonathan is still looking for a maintainer for default Maya and Max keymaps, contact him to volunteer!

- Antonis Riakiotakis works on C code support for pie menus, 
the basic architecture to manage and draw them (in UI style, Themes, DPI, etc control).

2) Other projects

- Alembic testing by Lukas Toenne:
http://developer.blender.org/T37578

- Ton Roosendaal: as announced at the Blender Conference, we are going to get a very nice EU Media subsidy in 2014. 
This will support the existing developers better, and allow us to add two new people in the paid support team. 

Media budget is mainly meant to support film production environments, 
like asset management, and physics+animation systems (hair, cloth included).
Full report (with names) will be online in a week.

Laters,

-Ton-
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