Blender: les notes de développements du week-end.

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous !

Finalement une version 2.70a ne devrait pas tarder.

Mais pour accélérer cette sortie, les dév's ont besoin de retours des utilisateurs de Mac. Si c'est votre cas, regardez ce qui suit:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

1) Blender 2.70 Release update?

- List of fixes sofar is huge. Meeting agrees on doing a 2.70a update.
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.70/Bug_Fixes#Fixes_since_2.70_release

- Some Mac OSX users (10.8 especially) reported slow sculpting in 2.70. This is most likeley related to multithreading (OpenMP) not working then. However, it's unclear still when slowdown happens, and when it is normal. Might well be also related to a specific .blend setup.

Jens Verwiebe does a cal for careful tests! Compare sculpting speed of 2.69 with 2.70 - and report back when this is same or not. Mentioning OS X version, gfx cards. Provide .blend.

You can post reports here too:
https://developer.blender.org/maniphest/project/2/type/Bug/

- Next sunday meeting we check status again, a 2.70a release might happen on April 10 then.

2) Plans for 2.71

- Projects and planning:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Bastien Montagne is still fighting with FBX to do decent animation export:

http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/Autodesk_FBX#FBX_7.4_Bin_Exporter

3) Other projects, GSoC

- Reviewing of proposals is in progress, google allows us 2 more weeks before allocating slots to orgs.

Thanks,

-Ton-

Blender Foundation

En résumé:

2.70:

  • La liste des bugs corrigés est tellement énorme qu'ils ont choisit de sortir une version 2.70a.
  • Un problème cependant retarde la sortie de cette 2.70a:

    Des ralentissements du mode de sculpture ont été signalés sur Mac OSX (notamment pour la version 10.8). Ce problème est probablement lié au multithreading implémenté dans la 2.70.
    Mais les développeurs n’arrivent pas à savoir quand le ralentissement est normal, et quand il est dû à un bug. De plus il est possible que ce problème soit dû à une configuration spécifique.
    Jens Verwiebe demande donc des tests plus poussés: Utilisateurs de Mac, si vous observez ce type de ralentissements, faites la comparaison de la fluidité du sculpt mode entre la 2.69 et 2.70. Que vous constatiez une différence ou non, signalez-le (avec des informations la version de l’OS, la carte graphique, et un .blend) à cette adresse.
    Merci à vous !

  • Le week-end prochain les dev's décideront d'une date pour la sortie de la 2.70a, autour du 10 avril (et ce n'est pas un poisson ^^).

2.71:

GSoC:

  • Les slots devraient être alloués dans 2 semaines.

C'est tout, pour le moment... :-P

----------------------

Et la traditionnelle version liens cliquables (que feriez vous sans elle ?!):

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

1) Blender 2.70 Release update?

- List of fixes sofar is huge. Meeting agrees on doing a 2.70a update.
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.70/Bug_Fixes#Fixes_since_2.70_release

- Some Mac OSX users (10.8 especially) reported slow sculpting in 2.70. This is most likeley related to multithreading (OpenMP) not working then.
However, it's unclear still when slowdown happens, and when it is normal. Might well be also related to a specific .blend setup.

Jens Verwiebe does a cal for careful tests! Compare sculpting speed of 2.69 with 2.70 - and report back when this is same or not.
Mentioning OS X version, gfx cards. Provide .blend.

You can post reports here too:
https://developer.blender.org/maniphest/project/2/type/Bug/

- Next sunday meeting we check status again, a 2.70a release might happen on April 10 then.

2) Plans for 2.71

- Projects and planning:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Bastien Montagne is still fighting with FBX to do decent animation export:

http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/Autodesk_FBX#FBX_7.4_Bin_Exporter

3) Other projects, GSoC

- Reviewing of proposals is in progress, google allows us 2 more weeks before allocating slots to orgs.

Thanks,

-Ton-
Commenter cet article