Blender: les notes de développement du week-end. Première testbuild de la 2.71 disponible ! [MàJ] Et une deuxième tesbuild, comme prévu !

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Mise à jour: une deuxième testbuild est disponible.

Bonjour les blenderriens friands d'actu !

Je vous disais la semaine dernière que les période de correction de bug c'est souvent vache maigre niveau rapport hebdomadaire...

Et ben ils m'ont fait mentir ! (et en bien :-P)

Après vous:

Hi all,

Here are the notes from today's 1600 CEST meeting in irc.freenode.net, #blendercoders.

1) Blender 2.71 release planning

- Test build was released yesterday, another one should be made mid next week.
A first release candidate build could then be announced after next week's meeting.

- Ton Roosendaal still has to establish a splash committee. Will be known in few days.

- Bug tracker still has too many open issues...

- Bastien Montagne points at huge and old list of patches that wait for reviews. Ton suggests to do a massive amnesty for patches after the release, provided the submitter is enthusiast and capable to be involved as part of a module team - responsible for maintaining his/her work and fixing bugs.

2) Google Summer of Code

- Not every student has submitted the weekly report. The Nurbs coder Jonathan deWerd (nick jjoonathan) reported he will do soon.

- All students (and mentors) should now work on refreshing and reconfirming their proposals for work. Get connected with the module teams and artist stakeholders too. If in doubt, just always involve the GSoC admins Campbell Barton or Ton Roosendaal.

3) Other projects

- Ton will post a report about the last week meetings in BI with developers.

- OpenSubdiv: Apple OSX refuses to mix OpenGL 4 with older OpenGL functions (= all of Blender). That means we cannot release GPU-based OpenSubdiv for Macs soon, but this is still under investigation. For Linux and Windows this isn't a problem.

- OpenSubdiv code now has runtime opencl/cuda detection (so it also links dynamically).

Thanks,

-Ton-

Blender Fondation

En résumé:

2.71

  • Une première testbuild est disponible depuis hier. Une autre devrait être publiée en milieu de semaine.
    NB: Un petit aperçu des nouveautés, histoire de commencer à faire joujou (et à signaler les bugs !).
  • La date de sortie de la première release candidate (version "admissible"), ou RC, sera décidé le week-end prochain. Hâte ? :-P
  • Ton Roosendaal doit établir la liste des personnes qui vont choisir la splash screen (l'image sur l'écran d'accueil).
  • Bastien Montagne à fait remarqué le grand nombre de patch encore en attente de relecture (du code). Ton a proposé de le faire massivement après la sortie de la 2.71, à condition que l'auteur soit enthousiaste et capable d'être impliqué pour maintenir le patch et corriger les bugs.

GSoC

  • Tout les étudiant n'ont pas fournit leur rapport hebdomadaire. Jonathan deWerd (de son petit nom jjoonathan), qui gère le GSoC sur les Nurbs,a signalé qu'il n'allait pas tarder à le faire.
  • Les étudiants, aidés de leur mentor, doivent maintenant mettre à jour leur proposition, pour les futurs travaux (en faisant une ToDo list, etc).

Autres projets

  • Ton va publier un rapport sur sa dernière réunion au Blender Institute (L'institut Blender) avec les développeurs.
  • Le code d'OpenSubdiv détecte maintenant automatiquement OpenCl et CUDA.
    Il y a par contre un problème sur Mac: OSX refuse de mélanger les fonctions d'OpenGL 4 avec celles des anciennes versions (c'est-à-dire celles de Blender). Cela implique qu'il est pour l'instant impossible de sortie une version de Blender avec OpenSubdiv supportant l'accélération GPU sur Mac pour le moment. Les dév's travaillent là dessus.
    Pour Linux et Windows il n'y a pas de problème.

Je ne sais pas vous, mais vivement la 2.71 et OpenSubdiv !

Plus d'infos sur OpenSUbdiv.

Bonne semaine !

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Et la version avec liens cliquables:

Hi all,

Here are the notes from today's 1600 CEST meeting in irc.freenode.net, #blendercoders.

1) Blender 2.71 release planning

- Test build was released yesterday, another one should be made mid next week.
A first release candidate build could then be announced after next week's meeting.

- Ton Roosendaal still has to establish a splash committee. Will be known in few days.

- Bug tracker still has too many open issues...

- Bastien Montagne points at huge and old list of patches that wait for reviews.
Ton suggests to do a massive amnesty for patches after the release,
provided the submitter is enthusiast and capable to be involved as part of a module team - responsible for maintaining his/her work and fixing bugs.

2) Google Summer of Code

- Not every student has submitted the weekly report. The Nurbs coder Jonathan deWerd (nick jjoonathan) reported he will do soon.

- All students (and mentors) should now work on refreshing and reconfirming their proposals for work.
Get connected with the module teams and artist stakeholders too.
If in doubt, just always involve the GSoC admins Campbell Barton or Ton Roosendaal.

3) Other projects

- Ton will post a report about the last week meetings in BI with developers.

- OpenSubdiv: Apple OSX refuses to mix OpenGL 4 with older OpenGL functions (= all of Blender).
That means we cannot release GPU-based OpenSubdiv for Macs soon, but this is still under investigation.
For Linux and Windows this isn't a problem.

- OpenSubdiv code now has runtime opencl/cuda detection (so it also links dynamically).

Thanks,

-Ton-
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