Blender: les notes de développement du week-end.

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous !

Les voici les voilà, les notes de dév' sont là !

NB: Pour ceux qui ne l'aurait pas vu, 2 testbuilds sont sorties cette semaine (voir rapport semaine dernière).

C'est parti !

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Upcoming Blender 2.71 release

- Tracker bugs: still 185 open, but probably over 50 were closed in past week. There's a whole lot of activity there now!

- Get the 2nd testbuild here:
http://ftp.nluug.nl/pub/graphics/blender/release/Blender2.71/

- Meeting agrees to wait a week for the release (at least). All efforts to testing & fixing!

2) GSoC

- Students are getting started now, but things are a bit fuzzy still. They will get a reminder to make sure their project proposals, design docs, planning and midterm deliverables are being approved and endorsed as widely within the shortest possible time.

- OpenNurbs library (to read nurbs files from Rhino) is 70 MB (before linking). Student Jonathan deWerd will check if this can be stripped. Most of all he should check what (advanced) level of tessellation (display, render) is supported in nurbana or brl-cad.

- Ines Almeida (game engine fixes) has been busy with other work still, but next week she'll start. First goal is meeting with the other GE devs to get a good understanding of priorities, and which bugs can go to the 'todo'.

3) Other Projects

- Faster blur for compositor:
https://developer.blender.org/D564

- Sergey Sharybin will submit OpenSubdiv fixes to Pixar: Cuda for dynamic loading
https://github.com/Nazg-Gul/OpenSubdiv/tree/cuda-dynload

- Lukas Treyer is working on a full recode and upgrade of DXF import in Blender:
https://bitbucket.org/treyerl/io_import_scene_dxf

Thanks,

-Ton-

Blender Fondation

En résumé:

2.71

  • Il reste 185 bugs à corriger, même si une cinquantaine ont été corrigé cette semaine. Comme le dit Ton dans le rapport, activité est intense, pour corriger tout ces bugs rapidement.
  • Il a été décidé de patienter au moins une semaine avant de sortir une Release Candidate (RC).
    NB: il est noté dans le rapport "release", ce qui correspondrait à une version finale. Je trouve cella étonnant, surtout qu'ils tendent à faire plus de RC afin de limiter les correctifs (les versions "2.xx a" et "2.xx b").
    Je suppose donc que Ton fait référence à une RC.

GSoC

  • Les étudiants se sont mis au travail, mais c'est encore un peu brouillon (c'est la phase de rodage ^^): il faut encore que leur proposition et planning soit approuvés par leur mentor, et rapidement.
  • La libraire OpenNurbs (qui sert à l’import depuis Rhino 3D) mesure 70 Mo. Jonathan deWerd (l’étudiant en charge de ce GSoC) va voir s'il peut la dépouiller pour limiter sa taille (qui double celle de Blender !). Il va aussi vérifier à quel point nurbana et brl-cad (2 autres librairies) supporte la tesselation (la subdivision, pour l'affichage et le rendu).
  • Ines Almeida (l'étudiante qui s'occupe du débogage du BGE) été jusqu’à maintenant occupé avec autre chose. Elle commencera la semaine prochaine. L'objectif actuel est de rencontrer les autres développeurs qui bossent sur le BGE pour établir une liste de priorités.

Autres

  • Le nœud flou ("Blur") du module compositing à été optimisé, il est maintenant 30% plus rapide. (Attention, je ne sais pas si c'est intégré à la 2.71, mais c'est vraisemblable).
  • Sergey Sharybin va rapporter aux équipes de Pixar des bugs d'OpenSubdiv lors de l'utilisation de Cuda.
  • Lukas Treyer travaille sur une réécriture complète du code de l'import du format DXF dans Blender.

Que de problèmes cette semaine ^^

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Et la version liens cliquables:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Upcoming Blender 2.71 release

- Tracker bugs: still 185 open, but probably over 50 were closed in past week. There's a whole lot of activity there now!

- Get the 2nd testbuild here:
http://ftp.nluug.nl/pub/graphics/blender/release/Blender2.71/

- Meeting agrees to wait a week for the release (at least). All efforts to testing & fixing!

2) GSoC

- Students are getting started now, but things are a bit fuzzy still.
They will get a reminder to make sure their project proposals, design docs, planning and midterm deliverables are being approved and endorsed as widely within the shortest possible time.

- OpenNurbs library (to read nurbs files from Rhino) is 70 MB (before linking).
Student Jonathan deWerd will check if this can be stripped.
Most of all he should check what (advanced) level of tessellation (display, render) is supported in nurbana or brl-cad.

- Ines Almeida (game engine fixes) has been busy with other work still, but next week she'll start.
First goal is meeting with the other GE devs to get a good understanding of priorities, and which bugs can go to the 'todo'.

3) Other Projects

- Faster blur for compositor:
https://developer.blender.org/D564

- Sergey Sharybin will submit OpenSubdiv fixes to Pixar: Cuda for dynamic loading
https://github.com/Nazg-Gul/OpenSubdiv/tree/cuda-dynload

- Lukas Treyer is working on a full recode and upgrade of DXF import in Blender:
https://bitbucket.org/treyerl/io_import_scene_dxf

Thanks,

-Ton-
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