Blender: les notes de développement du week-end.

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous !

De nombreuses bonnes nouvelles ce week-end... Je vous laisse regarder:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Projects for the 2.72 release

- Targets for the coming release:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Meeting agrees on moving to "BCon 2" now, which means we schedule 2-3 weeks for the selected targets to be merged in the official bf-blender git master.

- Note: Blurry tooltips on windows got solved, it was an issue with fonts.
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.72/UI

- New freestyle feature, Cycles render! Tamito Kajiyama looks for testers.
http://lists.blender.org/pipermail/bf-blender-npr/2014-July/000050.html

2) GSoC progress

- All students survived midterms.

- Meeting discussed for a while that communication is quite low in general, mentors and mentors could be more pro-active and visible as well. Suggested is to not communicate in private with students (when not needed) but do all mail exchanges about code work via our public lists.

- Also: make it a habit to commit often and regularly!

3) Other projects

- Campbell Barton and Francesco Siddi are almost done with the manual project (allowing to edit wiki locally with git checkouts).
http://lists.blender.org/pipermail/bf-docboard/2014-July/004512.html

- Ton Roosendaal confirms that Epic Games became a big sponsor for the Development Fund. Their main interest is in getting Blender to read/write FBX better. Bastien Montagne will look at writing out a good description for a project - so we can do a call for a developer.

- Alternative: get 3DMax or Maya to read/write .blend files! This can be using Bullet's MIT licensed .blend read/write module.

Thanks,

-Ton-

Blender Fondation

En résumé:

2.72

  • Les objectifs sont toujours les mêmes: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects
  • Il a été décidé de passer en BCon 2: les développeurs vont passer 2 à 3 semaine à intégré les nouvelles fonctionnalités planifiée à la branche master.
  • Un problème avec les infobulles, qui devenaient floues, a été résolu. Il été dû à un problème de police.
  • Freestyle fonctionne maintenant avec Cycles ! Et Tamito Kajiyama a besoin de testeurs !
    NB: Attention ceci est encore expérimental, un simple patch pour tester le tout. Il subsiste quelques limitations:
    - Les modificateurs color/alpha/thickness ne fonctionnent pas.
    - Les textures ne sont disponible que si l'ont repasse en mode Blender Render.
    - La prévisualisation dans la vue 3D ne fonctionne pas.
    Plus de détails (en anglais).

GSoC

  • Tous les étudiants ont passé l'évaluation de mi-parcours. Bonne nouvelle !
  • Les dév's trouve que la communication est assez faible en général, les mentors et les étudiants pourrait être plus actifs et visibles. Il a été suggérer de privilégier les discussion sur le code en ligne et non plus en privé (eh eh on va avoir des infos :-P).

Autres projets

  • Campbell Barton et Francesco Siddi en on pratiquement terminé avec le projet "mode d'emploi" (permettant d'éditer localement le wiki). Le but est d'optenir quelque chose comme ça.
    Plus de détails
  • Ton Roosendaal confirme qu'Epic Games (notamment auteurs du moteur Unreal Engine) est devenu un sponsor important du fond de développement (comprenez par la qu'ils font un don important chaque mois). Leur principal intérêt est de permettre à Blender d'importer/exporter le format FBX au mieux. Bastien Montagne va écrire une description du projet et du statut du support actuel. La Blender Fondation lancera ensuite un appel d'offre pour qu'un développeur s’en occuper
  • Alternative: permettre à 3DS MAX ou Maya de lire et écrire des fichiers .blend ! Peut être en utilisant Bullet...

C'est tout pour ce week-end, plein de promesses !

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Et la version liens cliquables:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Projects for the 2.72 release

- Targets for the coming release:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Meeting agrees on moving to "BCon 2" now, which means we schedule 2-3 weeks for the selected targets to be merged in the official bf-blender git master.

- Note: Blurry tooltips on windows got solved, it was an issue with fonts.
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.72/UI

- New freestyle feature, Cycles render! Tamito Kajiyama looks for testers.
http://lists.blender.org/pipermail/bf-blender-npr/2014-July/000050.html

2) GSoC progress

- All students survived midterms.

- Meeting discussed for a while that communication is quite low in general, mentors and mentors could be more pro-active and visible as well. Suggested is to not communicate in private with students (when not needed) but do all mail exchanges about code work via our public lists.

- Also: make it a habit to commit often and regularly!

3) Other projects

- Campbell Barton and Francesco Siddi are almost done with the manual project (allowing to edit wiki locally with git checkouts).
http://lists.blender.org/pipermail/bf-docboard/2014-July/004512.html

- Ton Roosendaal confirms that Epic Games became a big sponsor for the Development Fund. Their main interest is in getting Blender to read/write FBX better. Bastien Montagne will look at writing out a good description for a project - so we can do a call for a developer.

- Alternative: get 3DMax or Maya to read/write .blend files! This can be using Bullet's MIT licensed .blend read/write module.

Thanks,

-Ton-

 

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