Blender: les notes de développements du week-end

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous.

Mes excuses pour le retard, j'ai malheureusement perdu la traduction faite dimanche lors d'une fausse manipulation.

Donc avec beaucoup de retard, voici les notes de ce week-end:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Will there be a 2.72a update?

- There have been a couple of fixes that deserve to be released, just to make it rock solid.
The team will check on what to merge in the next days, wednesday we could call for a build.

2) Targets for next release

- The planning proposal:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Defining the final release targets next week might be too soon, several developers prefer more time.
This then will be two more week, because of Blender Conference.

- Please don't forget to help Martin Felke!
http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2014-October/044330.html

- Antony Ryakiotakis and Jason Wilkins will review if it's possible to apply the Viewport project for 2.73 still.
viewport possible

- Request for review, adaptive sampling for Cycles:
https://developer.blender.org/D808

3) other projects

- Lukas Toenne's hair simulation and editing work might make it for the next release.

- Sergey Sharybin is recoding Texture Nodes, simpler and thread safe.

- Buildbot was exposing binary testbuild (branch) downloads from unclear origins, these get hidden now.

Thanks,

-Ton-

Blender Fondation

En résumé:

2.72

  • Une version 2.72a doit être mise en ligne d'ici 1 ou deux jours. Elle corrige quelques bugs gênant de la 2.72, la rendant plus stable.

2.73

  • Le planning n'a pas changé a un peu changé: la liste des nouvelles fonctionnalités devait être figée la semaine prochain, mais c'est trop juste pour certain développeurs. Cette date butoir est donc repoussé de 2 semaine (à cause de la Blender Conference).
  • Martin Felke a toujours besoin de retours sur sa branche Fracture !
  • Antony Ryakiotakis et Jason Wilkins vont se concerter à propos de la branche Viewport Project, pour voir si elle est intégrable comme objectif pour la 2.73.
  • L'adapative sampling pour Cycles arrive ! Le code est simplement en attente de relecture.

Autres projets

  • Les outils de simulation et d'édition de particules hair (cheveux, poils, herbe,...), de Lukas Toenne, devrait être prêts pour Blender 2.74.
  • Sergey Sharybin re-code les Textures Nodes, pour simplifier le code.

C'est tout pour cette semaine.

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Et la version liens cliquables:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Will there be a 2.72a update?

- There have been a couple of fixes that deserve to be released, just to make it rock solid.
The team will check on what to merge in the next days, wednesday we could call for a build.

2) Targets for next release

- The planning proposal:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Defining the final release targets next week might be too soon, several developers prefer more time.
  This then will be two more week, because of Blender Conference.

- Please don't forget to help Martin Felke!
http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2014-October/044330.html

- Antony Ryakiotakis and Jason Wilkins will review if it's possible to apply the Viewport project for 2.73 still.
viewport possible

- Request for review, adaptive sampling for Cycles:
https://developer.blender.org/D808

3) other projects

- Lukas Toenne's hair simulation and editing work might make it for the next release.

- Sergey Sharybin is recoding Texture Nodes, simpler and thread safe.

- Buildbot was exposing binary testbuild (branch) downloads from unclear origins, these get hidden now.

Thanks,

-Ton-

 

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