Blender: les notes de développement du week-end

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous.

Premières notes de cette année 2015 ! Bonne année à tous, que vos projets sur Blender (et en général :-P) se réalisent :-)

Hi all,

Happy new year!
Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Blender 2.73 release

- There are a couple of fixes that could be moved to the release branch. Campbell Barton and Sergey Sharybin check on this monday.

- If all goes fine, we call for a release build on tuesday.

2) The 2.74 targets

- We're still in BCon1 - within two weeks we should be able to define the release targets.
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- There's a release log in progress already!
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.74

- Proposal to make OpenGL 2.1 minimum: everyone agrees that this is sensible, however:
- do this together with tangible user benefits (like support for SSAO, cavity shaders, DOF)
- do this in a way the migration is smooth and friendly communicated
Discussion on this will continue, proposal coming next meeting.

Thanks,

-Ton-

Blender Fondation

En résumé

2.73

  • Quelques correctifs de bugs vont être intégrés (Campbell Barton et Sergey Sharybin s'en occupent aujourd'hui), et si tout se passe bien, la 2.73 devrait sortir Mardi.

2.74

  • Ils sont toujours en phases BCon1 - les objectifs de développement seront définis dans 2 semaines.
    Et comme toujours, des notes de version (évidemment très partielles) sont déjà en ligne ici.
  • Il a été proposé de passer à une utilisation d'OpenGl 2.1 (rendant incompatible cartes graphiques trop anciennes). Cela permettra d'intégrer des fonctionnalités tels que de l'occlusion ambiante temps réel dans la vue 3D, du Flou de Profondeur, des shaders cavity...
    N'hésitez pas à relayer l’information, et à réagir si c'est problématique pour vous.

-----------------------

Et la version liens cliquables (perdons pas les vielles habitudes pour cette année 2015 ^^):

Hi all,

Happy new year!
Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Blender 2.73 release

- There are a couple of fixes that could be moved to the release branch. Campbell Barton and Sergey Sharybin check on this monday.

- If all goes fine, we call for a release build on tuesday.

2) The 2.74 targets

- We're still in BCon1 - within two weeks we should be able to define the release targets.
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- There's a release log in progress already!
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.74

- Proposal to make OpenGL 2.1 minimum: everyone agrees that this is sensible, however:
  - do this together with tangible user benefits (like support for SSAO, cavity shaders, DOF)
  - do this in a way the migration is smooth and friendly communicated
Discussion on this will continue, proposal coming next meeting.

Thanks,

-Ton- 
Commenter cet article

Polo 06/01/2015 21:34

Merci Lapi pour tes traductions !! Une bonne année à toi, pleine de réussites !!

Lapineige 06/01/2015 22:07

Merci Polo ! A toi aussi bonne année ;-)