Blender: les notes de développement du week-end

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous.

Ce week-end ça parle correction de bugs, et notamment de deux problèmes majeurs...

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

1) Upcoming Blender 2.74 release

- Planning doc:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Lukas Toenne mentions that Cloth sim fix has been committed now.

- In general all projects are ready for BCon4 period (urgent bugfix only, make test build).

- But! Last night's 16 commits from Joshua Leung raise some questions.
A fix for Action user counting was needed, but this looks actually like complete new feature. There's already a crash report for it in tracker:
https://developer.blender.org/T43851

- Joshua could really post a doc, and we should do a quick code review? Let's talk about it!
Goal is to have Blender 100% stable now, risky commits can wait two weeks and go to 2.75.

(NB: Just a second before I wanted to send this mail, Joshua fixed above bug).

2) Other projects

- Kevin Dietrich mentions that Campbell Barton did an early code review of OpenVDB Particle mesher modifier. It's not approved yet. Lukas advises to keep separate from old particle code. Kevin will write a wiki doc with the design spec and usability case.

- Tomorrow Google announces which orgs get accepted for GSoC.

Laters,

-Ton-

Blender Fondation

En résumé:

2.74

  • Tous les projets sont prêts à passer en BCon4 - correction des bugs urgent seulement, création d'une testbuild.
  • Lukas Toenne a réussi à corriger le bug introduit par sa branche sur les simulations dynamiques améliorées des cheveux/poils/herbes. Ce bug désactivait la simulation de tissu.
    La branche est donc définitivement intégrée poru la prochaine version :)
  • Joshua Leung a ajouté une fonction à l'éditeur d'action non-linéaire (NLA), qui permet de rendre une action inactive, sans la supprimer. Le but est de résoudre le problème suivant: si l'on supprime une action, et qu'elle n'est plus utilisée nulle part, elle disparaitra définitivement à la fermeture du fichier faute d'utilisateurs (sauf si on active le fake user, mais c'est laborieux pour de nombreuses actions).
    Joshua a choisi ce système plutôt que d'activer le fake user par défaut, qui oblige à nettoyer les actions à la main. Plus de détails ici (en anglais).

Autres projets

  • Kevin Dietrich précise que Campbell Barton a relu rapidement le code du futur modificateur OpenVDB Particle Mesher - dont le but est de générer un mesh à partir de particules.
    Pour l'instant ce code n'est pas validé. Lukas Toenne conseille de le séparer du code actuel des particules.
    Kevin doit s'occuper de créer une documentation sur le design de son modificateurs et sur son usage.
  • Lundi, Google annoncera qu'elles organisations participerons au GSoC 2015. Gageons que Blender sera dans la liste :)

Bonne semaine à tous ! :)

---------------

Et la version avec liens cliquables:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

1) Upcoming Blender 2.74 release

- Planning doc:
  http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Lukas Toenne mentions that Cloth sim fix has been committed now.

- In general all projects are ready for BCon4 period (urgent bugfix only, make test build).

- But! Last night's 16 commits from Joshua Leung raise some questions.
A fix for Action user counting was needed, but this looks actually like complete new feature. There's already a crash report for it in tracker:
https://developer.blender.org/T43851

- Joshua could really post a doc, and we should do a quick code review? Let's talk about it!
Goal is to have Blender 100% stable now, risky commits can wait two weeks and go to 2.75.

(NB: Just a second before I wanted to send this mail, Joshua fixed above bug).

2) Other projects

- Kevin Dietrich mentions that Campbell Barton did an early code review of OpenVDB Particle mesher modifier. It's not approved yet. Lukas advises to keep separate from old particle code. Kevin will write a wiki doc with the design spec and usability case.

- Tomorrow Google announces which orgs get accepted for GSoC.

Laters,

-Ton- 
Commenter cet article