Blender: les notes de développement du 03 mai 2015

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous.

Voici les notes du jour:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Planning for the next release (2.75)

- A number of bigger projects are still not ready. After checking the status, the
meeting agreed on allowing two projects to get another week before finalizing and
merged in Git master. These are:

AMD's Cycles Kernel Split
New Dependency Graph

Sergey Sharybin will work on that.
For the rest it's "BCon3" now - no new features, all focus on fixing and testing!

- OpenSubdiv: is now on the list to get merged for the July release (2.76).

- Same for Freestyle Memory consumption improvements - goes to 2.76 too.

- Cycles "Portals" got in:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.75/Cycles

- Updated project planning:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Blend4Web team urges everyone to check on this patch. Would be essential for release.
https://developer.blender.org/D1188


2) Other topics

- Our very active OS X platform maintainer for many years, Jens Verwiebe - had a
suprising statement. He's going to abandon OS X as a serious 3D/graphics development
platform. This, he said, because of lack of quality GPU support (OpenGL, OpenCL)
and annoying Yosemite glitches. It makes this platform too painful to keep using seriously.
Jens will stay around for at least the 2.75 release. Martijn Berger volunteered to
take over duties.

Thanks,

-Ton-

Blender Fondation

En résumé:

2.75

  • Les développeurs sont passés en BCon3 - pas d'ajout de nouvelles fonctionnalités, seulement des corrections de bugs.
    Deux exceptions: Le nouveau graphe de dépendance et le patch d'AMD pour rendre Cycles compatible avec l'OpenCL bénéficient d'une semaine de plus pour être finalisés. Sergey Sharybin s'en occupe.
  • OpenSubdiv et le path d'amélioration de la consommation mémoire de Freestle sont maintenant prévus pour la 2.76.
  • Les Portals évoqués la semaine dernière sont intégrés à la master (téléchargeable ici)
  • L'équipe de Blend4Web exhorte les développeurs afin qu'un patch (qu'ils ont développé) soit intégré dans la 2.75. Il permet à un moteur de rendu d’accéder au système nodal des matériaux de Blender (de l'Internal - si je comprends bien).
    J'avoue ne pas trop en comprendre l'urgence (malgré l'utilité pour leur moteur)...

Autres projets

  • Jens Verwiebe, qui s'occupait des versions OS X, a fait une déclaration jugée surprenante par les développeurs: il abandonne l'écosystème Mac à cause du manque de support de la pars d'Apple de l'OpenGL et de l'OpenGL - et donc de l’accélération GPU. (tiens à ce sujet...). Martijn Berger le remplacera après la sortie de la 2.75.

 

Bonne semaine :-)

-------------------

Et la version avec liens cliquables:

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

1) Planning for the next release (2.75)

- A number of bigger projects are still not ready. After checking the status, the
meeting agreed on allowing two projects to get another week before finalizing and
merged in Git master. These are:

AMD's Cycles Kernel Split
New Dependency Graph

Sergey Sharybin will work on that.
For the rest it's "BCon3" now - no new features, all focus on fixing and testing!

- OpenSubdiv: is now on the list to get merged for the July release (2.76).

- Same for Freestyle Memory consumption improvements - goes to 2.76 too.

- Cycles "Portals" got in:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.75/Cycles

- Updated project planning:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Blend4Web team urges everyone to check on this patch. Would be essential for release.
https://developer.blender.org/D1188


2) Other topics

- Our very active OS X platform maintainer for many years, Jens Verwiebe - had a
suprising statement. He's going to abandon OS X as a serious 3D/graphics development
platform. This, he said, because of lack of quality GPU support (OpenGL, OpenCL)
and annoying Yosemite glitches. It makes this platform too painful to keep using seriously.
Jens will stay around for at least the 2.75 release. Martijn Berger volunteered to
take over duties.

Thanks,

-Ton-
Commenter cet article

Math31 04/05/2015 11:41

Arg! Le dernier point me fait peur :s
Est-ce que cela veut dire que sur Mac nous risquons d'avoir les cartes AMD prises en compte plus tard ou pas du tout?

Lapineige 04/05/2015 20:59

Hihi fallait pas choisir Mac :D
(fin du troll)
Prises en compte oui, par contre les drivers risquent de te jouer des tours de temps en temps...
(bon après je connais pas bien OS X)