Blender: les notes de développement du week-end.
Bonjour à tous.
Et bien cette semaine, surprise surprise, on parle encore des toolbar tabs !
Et oui les discussions autour de l'UI font débats. M'enfin, commence à émerger une concorde autour de ces fameux tabs. Rassurez-vous, c'est confirmé ils sont prévus pour la 2.70.
En détails:
Hi all,
Here's the notes from today's meeting in #blendercoders, irc.freenode.net.
1) Blender 2.70 projects
- Current schedule (not changed since last week)
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects
- Tabs! Jonathan Williamson summarised status of tabs. After lots of discussion throughout the week seems many people can agree on a couple things:
1) tabs should be workflow based when possible.
2) user should switch tabs minimally.
3) panels within tabs should fit nicely on a 1080p monitor.
He also updated tab doc, showing the larger picture for other UI work too:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Proposals/UI/Tab-Interface
One of the most complex ones, Editmode tabs review:
https://developer.blender.org/T37568
Meeting agrees with moving on adding tabs (following current design proposal) in 2.70.
- Tamito Kajiyama had positive feedback from core Freestyle users about the new Python API for Freestyle - which will break older scripts. Goes to 'git master' this week.
- Jonathan Williamson's keymap project (a new choice next to maya/max etc):
Question: is this acceptable to add in BCon3 still? Might be better 2.71? Final answer next week.
https://developer.blender.org/T37420
https://docs.google.com/document/d/1cXzHJgkIPEXIkXBGSJmI29_AVY_xliI9-TpKmLKxv_8/edit#heading=h.mcrqhsmmkmba
2) Other projects
- Sebastian Koenig shows error in mask rasterizing when mask-curves overlap. Anyone around to solve this well?
http://cl.ly/image/1g2f2q0v0m3f
- Tamito works on Freestyle textured strokes:
https://developer.blender.org/T37420
-Ton-
En résumé:
Pour la 2.70:
- Après de nombreuses discussions, Jonathan Williamson résume la situation des ToolBar Tabs:
1) Ils doivent être productifs quand c'est possible;
2) Les utilisateurs doivent changer de tab le moins souvent possible (car cela revient à une perte de temps et de productivité);
3) Les panneaux à l'intérieur de chaque tab doivent s'adapter parfaitement sur un écran Full HD (1920*1080 px).
Il a aussi mis à jour la documentation.
C'est décidé, les tabs sont prévus pour la 2.70. - Les tabs du mode édition sont en court de test/relecture. Voir une capture d'écran içi
- Tamito Kajiyama a reçu des retours positifs sur la nouvelle API Python de Freestyle.
Celle ci sera intégré directement dans le trunk cette semaine (et donc disponible dans le builbot). - A propos des nouveaux raccourcis claviers, plus proches de Maya et 3DS Max, préparés par Jonathan Williamson: Les dev's se demandent s'il est accectable de les intégrer alors qu'ils sont en phase BCon3. Réponse le week-end prochain.
Autres:
- Tamito Kajiyama avance bien sur les "Frestyle textured stoke", outil qui permettra d'utiliser un texture pour modifier le contour d'un objet. Plus d'infos içi(en anglais). Voici un exemple de ce qu'il est possible de faire avec.
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Et comme toujours la version avec lien cliquables:
Hi all, Here's the notes from today's meeting in #blendercoders, irc.freenode.net. 1) Blender 2.70 projects - Current schedule (not changed since last week) http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects - Tabs! Jonathan Williamson summarised status of tabs. After lots of discussion throughout the week seems many people can agree on a couple things: 1) tabs should be workflow based when possible. 2) user should switch tabs minimally. 3) panels within tabs should fit nicely on a 1080p monitor. He also updated tab doc, showing the larger picture for other UI work too: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Proposals/UI/Tab-Interface One of the most complex ones, Editmode tabs review: https://developer.blender.org/T37568 Meeting agrees with moving on adding tabs (following current design proposal) in 2.70. - Tamito Kajiyama had positive feedback from core Freestyle users about the new Python API for Freestyle - which will break older scripts. Goes to 'git master' this week. - Jonathan Williamson's keymap project (a new choice next to maya/max etc): Question: is this acceptable to add in BCon3 still? Might be better 2.71? Final answer next week. https://developer.blender.org/T37420 https://docs.google.com/document/d/1cXzHJgkIPEXIkXBGSJmI29_AVY_xliI9-TpKmLKxv_8/edit#heading=h.mcrqhsmmkmba 2) Other projects - Sebastian Koenig shows error in mask rasterizing when mask-curves overlap. Anyone around to solve this well? http://cl.ly/image/1g2f2q0v0m3f - Tamito works on Freestyle textured strokes: https://developer.blender.org/T37420 -Ton-
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