Blender: les notes de développement du week-end.

par Lapineige

publié dans 3D , Blender , Notes de développement de Blender

Bonjour à tous.

Et bien cette semaine, surprise surprise, on parle encore des toolbar tabs !

Et oui les discussions autour de l'UI font débats. M'enfin, commence à émerger une concorde autour de ces fameux tabs. Rassurez-vous, c'est confirmé ils sont prévus pour la 2.70.

En détails:

Hi all,

Here's the notes from today's meeting in #blendercoders, irc.freenode.net.

1) Blender 2.70 projects

- Current schedule (not changed since last week)
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Tabs! Jonathan Williamson summarised status of tabs. After lots of discussion throughout the week seems many people can agree on a couple things:

1) tabs should be workflow based when possible.
2) user should switch tabs minimally.
3) panels within tabs should fit nicely on a 1080p monitor.

He also updated tab doc, showing the larger picture for other UI work too:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Proposals/UI/Tab-Interface

One of the most complex ones, Editmode tabs review:
https://developer.blender.org/T37568

Meeting agrees with moving on adding tabs (following current design proposal) in 2.70.

- Tamito Kajiyama had positive feedback from core Freestyle users about the new Python API for Freestyle - which will break older scripts. Goes to 'git master' this week.

- Jonathan Williamson's keymap project (a new choice next to maya/max etc):
Question: is this acceptable to add in BCon3 still? Might be better 2.71? Final answer next week.

https://developer.blender.org/T37420
https://docs.google.com/document/d/1cXzHJgkIPEXIkXBGSJmI29_AVY_xliI9-TpKmLKxv_8/edit#heading=h.mcrqhsmmkmba

2) Other projects

- Sebastian Koenig shows error in mask rasterizing when mask-curves overlap. Anyone around to solve this well?
http://cl.ly/image/1g2f2q0v0m3f

- Tamito works on Freestyle textured strokes:
https://developer.blender.org/T37420



-Ton-

Blender Foundation

En résumé:

Pour la 2.70:

  • Après de nombreuses discussions, Jonathan Williamson résume la situation des ToolBar Tabs:
    1) Ils doivent être productifs quand c'est possible;
    2) Les utilisateurs doivent changer de tab le moins souvent possible (car cela revient à une perte de temps et de productivité);
    3) Les panneaux à l'intérieur de chaque tab doivent s'adapter parfaitement sur un écran Full HD (1920*1080 px).
    Il a aussi mis à jour la documentation.

    C'est décidé, les tabs sont prévus pour la 2.70.
  • Les tabs du mode édition sont en court de test/relecture. Voir une capture d'écran içi
  • Tamito Kajiyama a reçu des retours positifs sur la nouvelle API Python de Freestyle.
    Celle ci sera intégré directement dans le trunk cette semaine (et donc disponible dans le builbot).
  • A propos des nouveaux raccourcis claviers, plus proches de Maya et 3DS Max, préparés par Jonathan Williamson: Les dev's se demandent s'il est accectable de les intégrer alors qu'ils sont en phase BCon3. Réponse le week-end prochain.

Autres:

 

 

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Et comme toujours la version avec lien cliquables:

Hi all,

Here's the notes from today's meeting in #blendercoders, irc.freenode.net.

1) Blender 2.70 projects

- Current schedule (not changed since last week)
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

- Tabs! Jonathan Williamson summarised status of tabs. 
After lots of discussion throughout the week seems many people can agree on a couple things:

1) tabs should be workflow based when possible.
2) user should switch tabs minimally.
3) panels within tabs should fit nicely on a 1080p monitor.

He also updated tab doc, showing the larger picture for other UI work too:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Proposals/UI/Tab-Interface

One of the most complex ones, Editmode tabs review:
https://developer.blender.org/T37568

Meeting agrees with moving on adding tabs (following current design proposal) in 2.70.

- Tamito Kajiyama had positive feedback from core Freestyle users about the new Python API for Freestyle - which will break older scripts. 
Goes to 'git master' this week.

- Jonathan Williamson's keymap project (a new choice next to maya/max etc):
Question: is this acceptable to add in BCon3 still? Might be better 2.71? Final answer next week.

https://developer.blender.org/T37420
https://docs.google.com/document/d/1cXzHJgkIPEXIkXBGSJmI29_AVY_xliI9-TpKmLKxv_8/edit#heading=h.mcrqhsmmkmba

2) Other projects

- Sebastian Koenig shows error in mask rasterizing when mask-curves overlap. Anyone around to solve this well?
http://cl.ly/image/1g2f2q0v0m3f

- Tamito works on Freestyle textured strokes:
https://developer.blender.org/T37420



-Ton-
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